یکی از محصولاتی که استفادهی زیادی در صنایع ساخت و ساز و عمران دارد، ناودانی است. این محصول، یک پروفیل فولادی است که به شکل U شکل تولید میشود. ناودانی دارای یک جان افقی است که دو بال، به صورت عمودی روی آن سوار شدهاند. این پروفیل، دارای انواع مختلفی است که در ادامه، آنها را بررسی میکنیم.
پروفیل ناودانی جزو آهنآلات سنگین محسوب میشود. یعنی از برخی از مدلهای آن مانند ناودانی اروپایی، در ساخت آسمان خراشها و پلهای عظیم استفاده میشود که از این رو اهمیت ویژهای در صنعت ساخت و ساز دارد. همچنین رنج سایز بندی گسترده آن امکان استفاده در پروژهها کوچک و بزرگ را فراهم کرده است.
قیمت ناودانی، بسته به سایز و استاندارد آن، متغیر است چرا که در استانداردهای مختلف، ترکیبات کمی متفاوتتر هستند و از طرفی سایز ناودانی نیز بر میزان وزن هر متر آن میافزاید. برای اطلاع از جزئیات ناودانیهای مختلف، با ما همراه باشید.
ناودانی چیست؟
ناودانی مقاطع فولادیای هستند که متشکل از دو بال و یک جان میشوند. منظور جان، همان تنه است و منظور از دو بال، دو ورق است که بر روی جان عمود شده و دو بال با یکدیگر تقریبا موازی است. چرا تقریبا چون در ادامه انواع ناودانی را با هم بررسی میکنیم.
خرید ناودانی
ناودانیها بر اساس روش تولید، استاندارد ناودانی و سایزشان دارای وزن متفاوتی هستند و در ناودانیهای وارداتی، به سبب عوارض حمل و نقل و گمرکی، ناودانی قیمت بیشتری دارد. از جدول موجود در صفحه برای کسب اطلاع از قیمتهای روزهای اخیر ناودانی اقدام کنید.
جهت خرید نبشی و ناودانی، قیمت نبشی ، ناودانی 8، ناودانی 10، ناودانی اصفهان، لوله استیل ، ناودانی سبک، ناودانی سنگین، و استعلام قیمت ناودانی و در صورت نیاز به خرید، میتوانید با کارشناس فروش شرکت تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان در مورد نیاز شخصی و یا مجموعهتان، بهترین کیفیت ناودانی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.
انواع ناودانی
در صورتی که قصد خرید ناودانی داشته باشید، احتمالا با انواع مختلفی در بازار روبرو میشود. یکی از دستهبندیهای مهم برای خرید ناودانی، جنس مواد تشکیل دهنده آن است. ناودانیها از مواد اولیه زیر ساخته میشوند.
- ورق گالوانیزه
- ورق سیاه
- ورق روغنی
- استنلس استیل
- آلومینیوم
ناودانی گالوانیزه یک نوع روکش از جنس فلز روی است که بر سطح ناودانی کار میشود تا ناودانی در برابر عوامل خورنده و رطوبت، مقاومت بهتری داشته باشد. اما این فلز روی رفته رفته از سطح ناودانی پاک خواهد شد و ناودانی خاصیت ضد خوردگی خود را از دست میدهد.
ناودانی از جنس آلومینیوم نیز در طراحی و ساخت نمای ساختمانها به کار میرود و بیشتر جنبه دکوراتیو دارد. همچنین ناودانی سیاه و روغنی از قابلیت تحمل فشار بالایی برخوردارند.
ناودانی استنلس استیل نیز از جنس فولاد ضد زنگ است و این بدان معناست که ناودانی از جنس ضد زنگ ساخته شده است و بشدت در برابر محیطهای خورنده و پر فشار مقاومت زیادی از خود نشان میدهد.
ناودانی از نظر شکل ظاهری
همچنین یکی از مهمترین دسته بندیهای اصلی ناودانیها، نوع آنها میباشد که به دو دسته کلی تقسیم میشوند:
- ناودانی ساده
- ناودانی مشبک
ناودانی ساده
این ناودانی همان ناودانیای است که به طور کلی در بازار به عنوان ناودانی شناخته میشود. ناودانی ساده فاقد هرگونه حفره و سوراخی در سطح ورق خود میباشد. به عبارت دیگر این ناودانی سطحی صاف و یکدست دارد و در طول ورق، هیچ حفره و سوراخی دیده نمیشود.
سایز ناودانی ساده
ناودانی ساده در اندازههای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ ساخته میشوند. ارتفاع این نوع ناودانیها، بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است.
کاربرد ناودانی ساده
از این ناودانی برای ساخت پلهای عابرپیاده، بدنه ماشین، ساخت درب و پنجره و بسیاری از مصارف عمومی دیگر استفاده میشود. ناودانی ساده معمولا از روش پرسی تولید میشود.
ناودانی مشبک
این ناودانی معمولا با روکش گالوانیزه محافظت میشود و دارای حفرههایی بر روی بال و جان خود میباشد. معمولا از ناودانی مشبک در محلهای نیازمند نصب تاسیسات خواص الکتریکی و اتصالات مختلف مانند پیچ و مهره استفاده میشود. این حفرهها به ناودانی این امکان را میدهد که از طریق پیچ و مهره نیز قابل اتصال باشند و این یک مزیت محسوب میشود.
البته ناودانی ساده در برخی موارد به سبب یکدست بودن سطح، مقاومت بیشتری در برابر فشارهای وارده داشته باشد.
انواع ناودانی مشبک
ناودانی مشبک نیز در دو مدل به بازار عرضه میشود:
- ناودانی UPE
- ناودانی UPN
ناودانی UPE، دارای بالهای صاف و موازی است. این پروفیل صنعتی با کیفیت بیشتری ذرات در ورق قرار گرفتهاند و جایگزین مناسبی برای ناودانی UPN است. برای کسب اطلاعات دقیق علمی و مقایسه اساسی این دو به پست ناودانی اروپایی سر بزنید.
اما مدل ناودانی UPN، دارای بالهای مخروطیشکل است. ناودانیهای مشبک، با استفاده از ورقهای گرم تولید میشود. اما در مرحلهی گالوانیزه شدن، میتوان هم از روش سرد و هم روش گرم استفاده کرد. در ادامه مطلب به بررسی وزن وزن این ورقها میپردازیم.
ناودانی UPE و ناودانی UPN در دسته ناودانیهای سنگین قرار میگیرند و از استاندارد ناودانی اروپایی نیز پیروی میکنند. همچنین مشخصاتشان با جدول اشتال قابل پیگیری است.
این پروفیلهای عظیم و قدرتمند از جنس استنلس استیل نیز ساخته می شوند که بر حسب نیاز میتوان از آلیاژهای قوی برای مقاومت در شرایط سخت و فشار زیاد نیز استفاده کرد. به طور کلی قیمت ناودانی گالوانیزه از ناودانی استنلس استیل ارزانتر بوده و کیفیت ساخت پایینتری دارد.
یعنی ماندگاری لایه گالوانیزه از بین میرود اما ناودانی استنلس استیل از جنس فولاد ضد زنگ است و به سختی خورده میشود و طول عمر مفید بسیار طولانیتری برخوردار هستند.
استاندارد ناودانی
ناودانیهای موجود در کشور، بر اساس استاندارد ملی ایران 4477 و DIN-1026 آلمان تولید میشوند. همچنین ناودانیهای سنگین که قابل بررسی مشخصات علمی هستند، به دو دسته UPE و UPN تقسیم میشوند که در ادامه این دو را باهم بررسی میکنیم.
ابعاد و وزن ناودانی
همچنین بر اساس وزن نیز میتوان ناودانیها را به دو دستهی کلی، سبک و سنگین تقسیم کرد.
ناودانی سبک
بطور معمول در داخل کشور، کارخانجات تولید کننده، ناودانیها را بصورت سبک تولید میکنند. یعنی هر دو نوع ناودانی سبک و سنگین در کشور قابل تولید است اما سهم بیشتر ناودانی تولید داخلی، ناودانی سبک است.
چرا که مصرف کننده داخلی توانایی پرداخت ناودانی سنگین که وزن بیشتری را دارد معمولا ندارد و برای مصارف ساختمان سازی و پروژّهای کوچک بیشتر به این پروفیل نیاز دارند. بنابراین رقابت در داخل کشور بیشتر بر سر ناودانی سبک است و بیشتر در بازار یافت میشود.
ناودانیهای سبک، وزنی کمتری نسبت به وزن عنوان شده در جدول اشتال دارند. به همین دلیل به این دسته از ناودانیها، ناودانی سبک گفته میشود. بنابراین وزن و ابعاد این نوع محصول با اندازههای ثبت شده در جدولهای مهندسی محاسباتی مطابقت ندارند و پایینتر از مقدار استانداردها هستند.
ناودانیهای سبک در بسیاری از کارخانههای کشور روسیه و ایران تولید میشود. از کاربردهای ناودانی سبک میتوان به نمونههای موجود در جدول زیر اشاره کرد:
- ساخت چهارچوب درب و پنجره
- ترمیم بناهای معماری(به عنوان خرپاها)
- ساخت تجهیزات ساخت و ساز
- ساخت اسکلت کامیونها و خودروهای سواری
- ساخت پایهی ماشینآلات
- استفاده در تشکیلات دریایی
قیمت ناودانی سبک
قیمت ناودانی سبک از قیمت ناودانی سنگین کمتر میباشد. چرا که وزن کمتری داشته و به سبب روش تولید پرسی، معمولا کاربرد محدودتری دارند و مناسب تحمل بارهای تناژ بالا نیستند.
از این رو تولید آن راحتتر و در دسترس تر میباشد. برای اطلاع از قیمت ناودانیهای سبک از جدول قیمت موجود در صفحه استفاده کنید و در صورت نیاز به مشاوره رایگان، با شماره کارشناس فروش تماس گرفته و اطلاعات دقیق تری از واندانی سبک مورد نیاز خود کسب کنید.
ناودانی سنگین (ناودانی اروپایی)
در این نوع ناودانی، وزن و ابعاد دقیقا مطابق با جدول اشتال است. این محصول در برخی از کارخانجات ایرانی و توسط برخی از تولیدکنندگان اروپایی تولید میشود. گفتنی است که جدول اشتال مقاطع فولادی از جمله ابزارهای بسیار کاربردی و مهم برای مهندسان، طراحان و محاسبهگران ساختمانی است که با استفاده از آن میتوان در زمان محاسبات صرفه جویی کرد.
همچنین جدول اشتال ناودانی برای محاسبهی ابعاد استاندارد این محصول در دسترس است. از این ناودانیها در پروژههای بزرگ و صنعتی استفاده میشود. ضخامت ناودانی اروپایی بیشتر بوده و از این رو، وزن آن سنگینتر از ناودانی سبک است. بر این اساس به آن ناودانی سنگین میگویند.
کارخانجات اروپایی و برخی از کارخانههای ایرانی، ناودانی سنگین را در نمره هایی مابین 80 تا 180 و به روش نورد گرم تولید و در بازار عرضه میکنند. البته همانطور که گفتیم بر حسب نیاز و به صورت سفارشی ناودانی نورد سرد نیز قابل تولید در کارخانجات داخلی نیز میباشد.
شایان ذکر است که ناودانی سنگین ساختهشده بر اساس استاندارد DIN-1026 در سایزهای بین 40 تا 400 به شکل عمده از ترکیه به ایران وارد میشوند. این نوع از ناودانیها به دلیل کیفیت و وارداتی بودن آن دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع ایرانی است.
کاربرد ناودانی سنگین
ناودانی سنگین به طور کلی کاربردهای زیاد در صنعت ساختمان سازی، صنایع خودرو سازی و صنایع مهندس صنعتی دارند. برخی از موارد کاربرد ناودانی سنگین در فهرست زیر جمعآوری شده است:
- کاربرد بصورت جفت و قوطی در ستونها
- استفادهی تکی و یا جفت در بادبندها
- بصورت جفت در خرپاها
- بصورت تکی و جفت در تیرها
- ساخت برجهای بلند قامت و سنگین
- تاسیسات نظامی مهم که نیازمند امنیت بالایی هستند
- کشتی و هواپیما سازی به عنوان اسکلت
- نوع استنلس استیل در ساخت اسکلههای مجاور دریا
جدول وزنی ناودانی
در جدول زیر، مشخصات وزنی ناودانیها بر حسب سایز موجود میباشد. البته شایان ذکر میباشد که وقتی میگوییم ناودانی ۸، یعنی اندازه جان ناودانی(ورق وسط ناودانی که دو بال بر روی آن سوار شدهاند) برابر است با ۸ سانتیمتر یا ۸۰ میلیمتر. پس ناودانی ۶، یعنی ناودانیای که ۶ سانتیمتر جانش عرض دارد(عرض با طول فر دارد همچنین عرض با ضخامت نیز فرق دارد).
ردیف | سایز ناودانی | ضخامت(میلیمتر) | وزن یک متر ناودانی(بر حسب کیلوگرم) | وزن شاخه 6 متری (بر حسب کیلوگرم) | وزن شاخه 12 متری(بر حسب کیلوگرم) |
1 | 6 | 6 | 5 | 30.4 | – |
2 | 6.5 | 5.5 | 7 | 42.5 | – |
3 | 8 | 6 | 8.6 | 51.8 | 103.7 |
4 | 10 | 6 | 10.6 | 63.6 | 127.2 |
5 | 12 | 7 | 13.5 | 80.4 | 160.8 |
6 | 14 | 7 | 16 | – | 192 |
7 | 16 | 7.5 | 19 | – | 225.6 |
8 | 18 | 8 | 22 | – | 264 |
9 | 20 | 8.5 | 25.3 | – | 303.6 |
10 | 22 | 9 | 29.4 | – | 352.8 |
روشهای تولید ناودانی
به طور کلی، ناودانیها، با دو روش تولید میشوند:
ناودانی پرسی
در روش پرسی، ابتدا ورقهای فولادی با ابعاد معلوم وارد دستگاه پرس(رول فرمینگ) شده و پس از انجام فرآیند پرسکاری، به صورت ناودانی از خروجی خارج میشوند. در این روش به سبب پرس شدن محل اتصال بالها به جان ناودانی، ضخامت ورق در محل اتصال کمی کمتر از ناودانی فابریک است.
از مزایای این روش میتوان به سرعت مونتاژ بالا و دقت و ظرافت بالا نام برد. از این رو ماشینکاری بهتری دارند. برای مصارف ساختمان سازی و پروژّهای سبک این بهترین گزینه مقرون به صرفه است.
ناودانی فابریک
همانند لوله مانیسمان و لوله صنعتی ، ناودانی فابریک نیز از روش نورد گرم شمشهای فولادی با آلیاژهای مورد نیاز تولید میشوند. در این فرآیند، شمشهای فولادی در کورههای ذوب فولاد، تحت فشار و دمای بالا حرارت دیده و ذوب میشوند.
سپس به صورت رولهای کاملا صاف از خروجی کوره خارج میشوند و در مرحله بعد توسط غلتکهای مخصوص نورد گرم، فرم دهی میشوند که به حالت ناودانی در میآیند. سپس در مرحله آخر سردکاری میشوند.
ناودانی فابریک به سبب منقبض شدن در پایان نورد گرم در هوای آزاد، دقت ماشینکاری کمتری نسبت به ناودانی پرسی دارد. اما از طرفی در تمام نقاط آن، ورق به یک اندازه ضخامت داشته و مقاومت بالاتری نسبت به ناودانی پرسی دارد(چون پرس نمیشود که جانش ضخامت کمتری داشته باشد).
همچنین در ساخت ناودانیهای سنگین و ناودانی اروپایی از روش نورد گرم استفاده میشود.
در ساخت ناودانی فابریک یا سنگین(ناودانی اروپایی) هم از نورد گرم و هم نورد سرد میتوان استفاده کرد که در صورت استفاده از نورد سرد، به سبب افزایش مراحل تولید و نیاز به سرد سازی محصول در سردخانههای مخصوص، قیمت ناودانی سنگین نورد سرد از نورد گرم گرانتر خواهد بود.
ناودانی سنگین نورد سرد، بالاترین سطح کیفی این مقاطع غولپیکر را دارد و در موارد خاص و ویژه، از ناودانی نورد سرد استفاده میشود. همچنین ماندگاری و دقت ماشینکاری ناودانی نورد سرد بهتر است. از طرفی هزینه ساخت آن بیشتر است. یعنی قیمت ناودانی نورد سرد با نورد گرم متفاوت بوده و نورد سرد همیشه گرانتر است.
در حال حاضر ناودانی نورد سرد به صورت سفارشی تولید میشود که در صورت نیاز میتوانید با تیم کارشناس فروش ما در تماس باشید تا در خرید بهترین جنس بازار شما را راهنمایی کنند.
کاربرد ناودانی
به طور کلی میتوان از کاربردهای ناودانی چنین برداشت کرد:
- ساخت پلهای باربری و عابر پیاده
- اجرای نمای ساختمانها(نصب سنگ به صورت خشک)
- شبکه و سازههای سبک فولادی مانند قفسههای فولادی
- چارچوب سازی(درب و پنجره از ناودانی پرسی)
- صنایع تجهیزات دریایی
- اسکلت کامیون، کشتی، هواپیما و ماشینآلات صنعتی
- سازههای نظامی
- اسکلت و پایه برج و آسمان خراشها
- دهانه معادن و خرپاها
- به عنوان مهار کننده در ترمیم و بازسازی دیوار و آثار ارزشمند قدیمی
- ساخت قالب فلزی برای مصارف صنعتی مختلف
- گاردریل جادهها
- به عنوان پوشش رویی لولهکشیهای مهم و طولانی(پایپینگ صنعت نفت و گاز)
- به عنوان شاسی در ماشینالات و خودروهای سواری البته با سایز کوچک
تفاوت ناودانی و نبشی
یکی دیگر از پروفیلهای فولادی که کاربرد زیادی در صنایع عمران دارد، نبشی است. این محصول از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به ناودانی دارد. اما تفاوت این دو محصول، در این است که در نبشی، محصول از دو بال عمود بر هم ایجاده شده است، اما ناودانی دارای یک جان افقی است که دو بال روی آن عمود شدهاند.
یعنی نبشی به شکل V(وی انگلیسی) البته با زاویه ۹۰ درجه است، اما ناودانی به شکل U(یو انگلیسی) است و دو بال بر یک جان سوار شدهاند که انواع مختلف آن را با هم بررسی کردیم.
تولید کنندگان ناودانی
تولید کنندگان این محصول کارآمد و محبوب، به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم میشوند:
- تولیدکنندگان داخلی
- تولیدکنندگان خارجی
در این میان برخی از کشورها واسط واردات ناودانی و برخی از محصولات فولادی دیگر هستند، مانند کشور ترکیه. این کشور واسط ارتباطی ایران و کشورهای تولید کننده اروپایی است. یعنی یک مرحله پس از تولید در این کشور باید از گمرک رد شوند تا در نهایت وارد ایران شوند. این مرحله گاه محصولات به سبب ماندن در سولههای گمرکی، رنگ سطحیشان زرد میشود.
تولید کنندگان داخلی ناودانی
خوشبختانه در حال حاضر، تعداد تولیدکنندگان ناودانی در کشور رو به رشد است. در این میان تولید ناودانی پرسی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و ناودانی فابریک هم البته با تعداد تولید کننده محدودتری در داخل کشور در حال تولید است. از مهمترین تولید کنندگان داخلی ناودانی میتوان به کارخانجات موجود در فهرست زیر اشاره کرد:
- کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
- ناودانی شکفته مشهد
- ناودانی ناب تبریز
- نورد یاران زنجان
- ناودانی فایکو-فولاد البرز ایرانیان
- مجتمع فولاد البرز غرب
- صنایع فولاد کوهپایه
- شرکت صبا فولاد منظومه
تولید کنندگان خارجی ناودانی
ناودانیهای وارداتی موجود در بازار کشور، عمدتا از کشورهای اروپایی و چین وارد میشوند. اما لیست کامل تولیدکنندگان وارداتی ناودانی، و مخصوصا ناودانی اروپایی، در فهرست زیر جمعآوری شده است:
- چین
- روسیه
- اوکراین
- سوئد
- ایتالیا
- آلمان
- هند
- اتریش
عمده ناودانی وارداتی موجود در بازار کشور، محصول کشورهای چین و روسیه است. بیشتر کشور چین، چرا که قیمت پایینتری را معمولا پیشنهاد میدهد.
استفاده از ناودانی در ساختمان سازی
همانطور که اشاره شد، ناودانی همواره همراه با نبشی، میلگرد و تیرآهن به کار میروند. ناودانی در صنعت ساختمان سازی طیف کاربری گستردهای دارد. این تنوع کاربری در یک محصول به سبب عوامل موجود در فهرست زیر میباشد:
- وزن نسبتا سبک
- قدرت تحمل زیاد در برابر فشارهای باری وارده شدید
- قیمت مقرون به صرفه به نسبت دیگر مقاطع
- قابلیت اتصال به واسطه پیچ و مهره(ناودانی مشبک)
- توازن در طول ناودانی در مقابله با فشارهای باری طبقات
- استفاده به عنوان بادبند در دیوارها
- به عنوان خرپا و ستونهای اسکلت
تاریخچه ناودانی
ناودانی در اواخر دوران جنگ جهانی دوم بود که توسط اروپاییها ساخته شد و از آن در ساخت ابزار و تاسیسات نظامی استفاده میشد. پس از جنگ، ناودانی به عنوان مصالح ساختمانی اسکلت سازههای مختلف مورد استفاده عموم قرار گرفت. به سبب افزایش نیاز مردم به مصالح ساختمانی پس از جنگ، حدودا مصرف ناودانی به ۳ برابر زمان جنگ رسید.
در چنین شرایطی بود که قیمت ناودانی به سبب درخواست زیاد بازار و به وجود آمدن روشهای نوین برای ساخت و ساز، تعداد کارخانجات تولید کننده آن در دنیا افزایش پیدا کرد و قیمت ناودانی به شدت شکسته شد. از آن و تا کنون، ناودانی جزو مصالح اولیه ساختمان سازی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.
مشاوره خرید
جهت مشاوره و کسب اطلاع دقیق از عملکرد ناودانیهای مختلف در پروژه خود، با شماره کارشناس فروش ما در تماس باشید تا از پیچ و خم تفکیک ناودانی با کیفیت از ناودانی بی کیفیت و همچنین شفاف سازی قیمت روز انواع ناودانی با آلیاژهای مختلف مطلع شوید. شرکت راستین ساختار ایفا نیرو(آرسینکو) در جهت خدمت به هموطنان گرامی آماده خدمات رسانی است.
ناودانی
نمایش دادن همه 23 نتیجه
-
ناودانی اروپایی (3)
عکس | نام | ابعاد | کارخانه | بروزرسانی | قیمت |
---|---|---|---|---|---|
![]() | ناودانی 4 فابریک اروپایی | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 5 اسپیرال اصفهان | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 6 اسپیرال اصفهان | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 6 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 8 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 8 ناب تبریز | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 10 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 10 فولاد تهران | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 10 ناب تبریز | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 12 دهشیر یزدی | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 12 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 12 ناب تبریز | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 14 بلند آریان فولاد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 14 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 14 ناب تبریز | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 16 بلند آریان فولاد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 16 شکفته مشهد | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 18 بلند روسی | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 18 بلند فایکو | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 20 بلند فایکو | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 22 بلند هم وزن اروپا | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 24 بلند هم وزن اروپا | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید | |
![]() | ناودانی 30 بلند روسی | بنگاه تهران | 1401/07/02 | تماس بگیرید |
