ورق استیل 430

ورق استیل 430 ، با توجه به برخی از ویژگی‌های خاصی که دارد، از پر استفاده‌ترین محصولات صنعتی است. این ورق استنلس استیل ، از محصولات فولادی سری ۴۰۰ می‌باشد در دسته‌ی فولادهای بگیر دسته‌بندی می‌شود. یعنی خاصیت مغناطیسی دارد و جذب آهنربا می‌شود. این ورق‌ها، خاصیت فریتی دارند. در ادامه، با ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول، بیشتر آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های ورق استیل 430

این ورق‌ها، قابلیت سخت شدن با عملیات حرارتی را ندارند. از طرفی، با توجه به ترکیب خاصی که دارند، مناسب جوشکاری نیستند. مقاومت ورق‌های استیل ۴۳۰ در برابر اکسیداسیون، تا دما حدود ۸۱۶ درجه سانتی‌گراد است. این محصولات در مدل براق و مات تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردند.

از ویژگی‌های بسیار مناسب این ورق استیل ، شکل‌پذیری مناسب آن است. نوع خام این ورق‌ها، تمایل به شکنندگی دارد. اما با عملیات آنیل‌کاری می‌توان این خاصیت را از بین برد. در جدول زیر، آنالیز ورق استیل ۴۳۰ را بر اساس عناصر به کار رفته در ساخت آن مشاهده می‌کنید.

عنصر C Mn P S Si Cr Ni
درصد 0.12 1 0.04 0.03 1 16 – 18 0.75

کاربردهای ورق استیل ۴۳۰

برخی از کاربردهای رایج این ورق استیل، عبارتند از:

  • کاور ماشین‌های ظرفشویی
  • ساخت اتاقک اتومبیل
  • تولید لوله
  • صنعت لوازم خانگی
  • ساخت سینک ظرفشویی استیل
  • سیم‌کشی

قیمت ورق استیل ۴۳۰

تغییرات قیمت دلار در بازار ایران، باعث نوسانات قیمت این ورق‌های استیل هم می‌شود. در جدول بالای همین صفحه می‌توانید آخرین قیمت این محصول را مشاهده کنید. پیش از خرید، به آخرین تاریخ به روز رسانی قیمت‌ها توجه کنید. همچنین در صورتی که پیش از خرید ورق استیل ۴۳۰ ، نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر داشتید، کارشناسان فروش آرسینکو آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان در طول ساعات کاری هستند.