ورق پانچ استیل 304

ورق پانچ استیل 304 ، از مقاطع استنلس استیل است که با توجه به ظاهر شبکه‌ای خود، دارای کاربردهای منحصر به فردی است. این محصول، از آلیاژهای استیل سری ۳۰۰ ساخته شده است. این آلیاژها، با نام فولاد آستنیتی هم شناخته می‌شوند و خاصیت مغناطیسی ندارند. یعنی جذب آهنربا نمی‌شوند. برای همین هنگام فروش این محصولات، ممکن است از یک قطعه آهنربا استفاده کنند تا اشتباهی صورت نگیرد. در ادامه، با ویژگی‌ها و کاربرد این محصول، بیشتر آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های ورق پانچ استیل ۳۰۴

این ورق پانچ استیل ، دارای خواص پایه‌ی استیل ۳۰۴ می‌باشد. از ویژگی‌های این آلیاژ، می‌توان به استحکام خوب و مقاومت قابل قبول در برابر خوردگی اشاره کرد. استیل‌های ۳۰۴، دارای سه گرید مختلف هستند. علاوه بر گرید نرمال، این آلیاژها در انواع پرکربن و کم‌کرین هم ساخته می‌شوند. گرید 304H که نوع پر کربن است، استحکام بیشتری دارد و می‌تواند دماهای بالاتری را تحمل کند، اما خاصیت شکل‌دهی و جوش‌پذیری آن پایین‌تر است. در مقابل، گرید 304L که نوع کم‌کربن است، نرم‌تر بوده و انتخاب بهتری برای ماشین‌کاری و جوش‌کاری است.

تفاوت ورق پانچ استیل ۳۱۶ و ۳۰۴

بیشتر ورق‌های پانچ استیل موجود در بازار، از جنس این دو آلیاژ استیل هستند. ورق پانچ استیل ۳۱۶ ، داری ۲-۳ درصد مولیبدن است. این موضوع باعث می‌شود استحکام آن در برابر خوردگی و سایش، بسیار بیشتر از ورق پانچ ۳۰۴ باشد. همین موضوع، باعث شده است تا قیمت آن هم بالاتر رود.

کاربردهای ورق پانچ استیل ۳۰۴

این محصول، با توجه به ویژگی‌های مناسبی که دارد، یکی از پر کاربردترین ورق‌های موجود در صنعت می‌باشد. این ورق‌های پانچ، دارای استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و سایش قابل قبولی می‌باشند. برای همین در بسیاری از کاربردهای عمومی صنعت، از این محصول استفاده می‌شود. به طور خاص، برخی از زمینه‌های کاربرد این ورق‌های پانچ عبارتند از:

  • ساخت پنل‌های معماری
  • صنایع غذایی
  • خودروسازی
  • دکوراسیون

قیمت ورق پانچ استیل ۳۰۴

قیمت این محصول، بین سایر ورق‌های پانچ استیل، به صرفه‌تر است. دلیل آن هم ویژگی‌های نسبتا مناسبی است این ورق پانچ دارد. البته این ورق‌ها، برای کاربردهای تخصصی صنعتی که در آن نیاز به مقاومت و استحکام بالا در برابر سایش و خوردگی وجود دارد، مناسب نیستند.

برای خرید ورق پانچ استیل ۳۰۴، یا دریافت مشاوره و کسب راهنمایی، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.