ورق استیل فنری 304

ورق استیل فنری 304

زیبایی ظاهری وقتی در کنار مشخصات عالی فنی قرار می‌گیرد، می‌تواند یک از محبوب‌ترین مواد اولیه‌ی بازار را تشکیل دهد. با توجه به تشکیل این ورق‌های فولادی از استیل یا همان ورق استیل ، که یکی از آلیاژهای خاص فولادی موجود در بازار است، مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و خوردگی بالا است. این محصول، دارای دو گرید پرطرفدار است. در ادامه، با ویژگی‌ها و کاربرد ورق استیل فنری، بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های ورق استیل فنری

وجود کروم و نیکل در ساخت این ورق فولادی ، مقاومت آن را به شدت افزایش داده است. از طرف دیگر، فرایند ساخت این محصول به گونه‌ای است که تلرانس بسیار کمی در ضخامت دارد. یعنی بازه‌ی تغییرات ضخامت آن بسیار کم است و با دقت بالایی تولید می‌شود. برای همین استفاده از آن در شرایطی که نیاز به محاسبات دقیق باشد، رواج زیادی دارد.

کاربرد ورق استیل فنری

با توجه به توانایی مقاومتی بالا، استفاده از ورق استیل فنری مانند ورق MO40 ، در طیف وسیعی از صنایع دیده می‌شود. به طور مثال، در صنعت خودروسازی، برای ساخت انواع واشرهای فنری، و به طور کلی هر قسمتی از موتور و بدنه که نیاز به مقاومت بالا در برابر فشار و زنگ‌زدگی داشته باشد، از این ورق استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها فنی، در کنار ظاهری زیبا، باعث شده است تا استفاده از این ورق، در صنایع ساخت لوازم خانگی هم رواج زیادی داشته باشد. ساخت بست‌های لوله‌های پتروشیمی، از دیگر مواردی است که استفاده از ورق استیل فنری در آن مشاهده می‌گردد.

گریدهای مختلف ورق استیل فنری

در بازار، دو گرید پرفروش این محصول عبارتند از:

  • ورق استیل فنری ۳۰۴
  • ورق استیل فنری ۳۰۱

این دو گرید، شباهت‌های زیادی با هم دارند. اما برخی تفاوت‌های جزئی، باعث شده است هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب باشند.

گرید ۳۰۴ این محصول، کروم و نیکل بیشتری نسبت به گرید ۳۰۱ دارد. همین موضوع باعث می‌شود قیمت ورق استیل فنری ۳۰۴، نسبت به گرید ۳۰۱ آن کمی بیشتر باشد. این ویژگی سبب شده است تا مقاومت گرید ۳۰۴ در برابر خوردگی نیز بیشتر باشد. اما در عوض، گرید ۳۰۱، با توجه به این که در ساختار خود، کربن بیشتری دارد، مقاومت کششی بیشتری دارد. بهتر است پیش از خرید ورق استیل فنری، این ویژگی‌ها را مد نظر داشته باشید.