نبشی استیل 316

نبشی استیل 316 ، از مقاطع استنلس استیل است که در دسته‌ی فولادهای آستنیتی قرار می‌گیرد. یعنی خاصیت مغناطیسی ندارد و جذب آهنربا نمی‌شود. برای همین، هنگام خرید این محصول، معمولا از یک قطعه آهنربا استفاده می‌کنند، تا اشتباهی صورت نگیرد. استحکام بالا، از ویژگی‌های مثبتی است که باعث می‌شود این نبشی ، کاربردهای صنعتی زیادی داشته باشد. در ادامه، با برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول، آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های نبشی استیل ۳۱۶

از آن جایی که در آنالیز نبشی استیل ۳۱۶ و ۳۰۴، شباهت‌های زیادی به چشم می‌خورد، خواص آن‌ها هم بسیار شبیه به همدیگر است. اما در ترکیب شیمیایی نبشی ۳۱۶، بین ۲ تا ۳ درصد مولیبدن دیده می‌شود. این موضوع باعث شده است تا مقاومت نبشی‌های گرید ۳۱۶، در برابر خوردگی، بسیار بیشتر از نبشی استیل ۳۰۴ باشد. همچنین برخی دیگر از مزایای نبشی‌های ۳۱۶، نسبت به نوع ۳۰۴ عبارتند از:

  • برش نبشی‌های استیل ۳۱۶، دیواره براق‌تری نسبت به نوع ۳۰۴ دارد.
  • دقت برش نبشی‌های ۳۱۶ بالاتر است.
  • نبشی‌های ۳۱۶، انتخاب مناسب‌تری برای کاربردهای ماشین‌کاری هستند.

کاربردهای نبشی استیل ۳۱۶

مقاومت مناسب در برابر خوردگی، باعث شده است تا استفاده از این نبشی استیل در سازه‌هایی که در محیط‌های دریایی قرار دارند، رواج زیادی داشته باشد. برخی دیگر از کاربردهای این محصول، عبارت است از تولید تجهیزات صنایع دارویی و ساخت مبدل‌های حرارتی.

قیمت نبشی استیل ۳۱۶

در جدول بالای صفحه، می‌توانید آخرین قیمت این نبشی‌ها را در انواع مختلف مشاهده کنید. با توجه به نوسانات زیادی که در بازار محصولات صنعتی وجود دارد، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، حتما قیمت به روز محصول را چک کنید. همچنین، در صورتی که برای خرید نبشی استیل ۳۱۶، نیاز به دریافت مشاوره داشتید، کارشناسان آرسینکو آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان هستند.