ناودانی استیل 304

با توجه به طول عمر بالا، استفاده از مقاطع استلس استیل در صنایع ساختمانی، رواج زیادی دارد. یکی از این محصولات، ناودانی‌ها هستند . از این مقاطع که شکل U دارند، با توجه به شکل ظاهری خاص، استفاده‌های زیادی در صنایع مختلف و عمران می‌شود. از جمله پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین محصولات ناودانی در بازار، ناودانی استیل 304 است که علاوه بر مقاومت در برابر زنگ زدگی، مقاومت خوبی هم در برابر سایش و خوردگی از خود نشان می‌دهد. در ادامه، با ویژگی‌ها، انواع و کاربرد این محصول، بیشتر آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های ناودانی استیل ۳۰۴

این محصولات، از سری فولادهای آستنیتی هستند. یعنی خاصیت مغناطیسی ندارند و جذب آهنربا نمی‌شوند. البته عملیات سرد روی آن‌ها، می‌تواند به میزان کمی خاصیت مغناطیسی در آن‌ها ایجاد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فولاد فنری و مشخصات آن برروی فولاد فنری کلیک کنید.

ناودانی استیل، از یک مقطع افقی که دو بال به صورت عمودی روی آن قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. زاویه‌ی ایجادشده بین قاعده و بال‌ها، نباید تیز باشد. این محصولات، قابلیت ماشینکاری و جوشکاری مناسبی هم دارند.

انواع ناودانی استیل 304

ناودانی‌های استیل را بر اساس فاکتورهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد. اولین دسته‌بندی، از لحاظ شکل ظاهری است. بر این اساس، ناودانی‌های استیل، به دو دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند.

  • ناودانی‌های UPE: بال‌ها در این مدل ناودانی، به صورت موازی با هم هستند.
  • ناودانی‌های UPN: در این مدل، بال‌های ناودانی، به صورت مخروطی است.

از لحاظ طرح، این مدل ناودانی در دو دسته تولید می‌شود:

  • ناودانی‌های مشبک: که به صورت شبکه شبکه هستند و در ساخت قفسه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • ناودانی‌های ساده: که به صورت یکنواخت تولید می‌شوند. استفاده از این محصولات در صنایع ساختمانی است.

از لحاظ شیوه‌ی تولید نیز این محصول به دو صورت پرسی و فابریک تولید می‌شود. در نوع پرسی، ورق استیل ۳۰۴ را با دستگاه پرس شکل می‌دهند. اما در روش تولید فابریک، با روش نورد گرم و سرد، شمش فولادی را تبدیل به ناودانی می‌کنند.

از لحاظ وزنی نیز می‌توان این محصول را مانند لوله صنعتی به دو نوع سبک و سنگین تقسیم کرد. ناودانی‌های سبک، وزن و ابعادی کمتر از اعداد موجود در جدول اشتال دارند. اما ناودانی‌های سنگین، وزن و ابعادی بیشتر از اعداد جدول اشتال.

کاربردهای ناودانی استیل ۳۰۴

با توجه به استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، استفاده از این ناودانی، بیشتر از ناودانی‌های فولادی دیگر رواج دارد. برخی از کاربردهای این محصول، عبارتند از:

  • ساخت قفسه‌های فولادی
  • تولید تجهیزاتی که قرار است در محیط مرطوب فعالیت کنند
  • صنایع گاز و پتروشیمی به عنوان پایه‌ی سازه‌ها
  • صنایع غذایی
  • استفاده در محیط‌های اسیدی و خورنده

قیمت ناودانی استیل ۳۰۴

این ناودانی‌ها، با وجود کاربردها و خواص بسیار مناسبی که دارند، قیمت چندان بالایی ندارند. در جدول بالای صفحه در سایت آرسینکو ، می‌توانید آخرین قیمت این محصول را مشاهده کنید.