میلگرد استیل 17-4ph

مقاومت در دماهای بالا، یکی از خواص ضروری در بسیاری از صنایع برای انتخاب مواد اولیه‌ی مورد استفاده است. یکی از مقاطع فولادی که این خاصیت در سطح بالایی دارد، میلگرد استیل 17-4ph می‌باشد. این میلگردها، از دسته‌ی استنلس استیل هستند. ویژگی مشترک این دسته از آلیاژهای فولادی، ضد زنگ بودن آن‌ها است. این میلگرد استیل در بازار، با نام میلگرد 1.4542 نیز شناخته می‌شود. همچنین شناسه‌ی آن در بین سایر مقاطع فولادی، X5CrNiCuNb16-4 است. در ادامه، با ویژگی‌ها و کاربرد این محصول، بیشتر آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های میلگرد استیل 17-4ph

این آلیاژها، به دو صورت میلگرد و سیم جوش تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مقاومت دمایی بالا، از مشخصه‌های اصلی این نوع میلگرد است. همچنین خواص مکانیکی این محصول، به شرح زیر است:

  • مقاومت کششی تا ۱۰۷۰ پاسکال
  • سختی برینیل 360HB

در جدول زیر، آنالیز میلگرد 4ph-17 را بر اساس عناصر استفاده‌شده در ترکیب شیمایی این مقطع فولاد و فولاد ST52 ، مشاهده می‌کنید.

عنصر C Mn Cu Ni Si P Cr Mo
درصد 0.07 1.5 3 – 5 3 – 5 0.7 0.04 15 – 17 0.6

کاربردهای میلگرد استیل 17-4ph

با توجه به مقاومت دمایی بالا، استفاده از این میلگرد در چنین شرایطی، یکی از انتخاب‌های مناسب محسوب می‌شود. اما اگر به طور خاص بخواهیم به بعضی از کاربردهای این محصول اشاره کنیم، موارد زیر جزو آن هستند:

  • ساخت چرخ‌دنده‌های صنعتی
  • تولید قالب‌های پلاستیک
  • تجهیزات مهندسی
  • تولید شفت‌های پمپی با سختی زیاد

قیمت میلگرد استیل 17-4ph

با توجه به این که تجهیزات و مواد اولیه‌ی مورد استفاده در ساخت این میلگردها، اکثرا وارداتی است، قیمت آن هم با نوسانات ارز، دچار تغییرات شدید می‌شود. در جدولی که در بخش بالای صفحه قرار دارد، می‌توانید آخرین قیمت این میلگردها را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که برای خرید میلگرد استیل 17-4ph نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، کارشناسان آرسینکو ، در ساعات کاری، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان هستند.